-
Digitaaliset oppitunnit opetuksen avuksi
Tomi Rautaoja
-
Itsearviointityökalut tiedolla johtamisen sekä opettajien ja rehtoreiden oman reflektion välineinä
Tanhua-Piiroinen Erika
-
Helsingin verkkolukio
Lähde Markus
-
Learning environment supporting new ways of learning, insights from user surveys
Peltonen Hannele
-
Pakopelikäsikirja - Ongelmia vai ratkaisuja?
Nenonen Sanna
-
Digital self-assessment - A roadmap to student engagement
Pirkko Ala
-
Oppilasagenttitoiminta Oulun kaupungissa
Marjo Määttä
-
Web-sovelluksen käyttöliittymän suunnittelu alakouluikäisten lasten kanssa
Tapola Mirva
-
Digitsemppausta varhaiskasvatuksen pedagogiikkaan!
Hemilä Heli
-
Psykologisen turvallisuuden rakentaminen verkko-opintoihin
Mattila Johanna
Oppimisanalytiikka ja digipedagogiikka kieltenopetuksessa on osallistava ja interaktiivinen kokonaisuus, jossa osallistujat saavat mahdollisuuden kokeilla digitaalisia aktiviteetteja, nähdä live-tilassa oppimisanalyyttista dataa ja kuulla sen tarjoamista digipedagogisista ratkaisuista.
Parhaimmillaan oppimisanalytiikka on opettajan digipedagoginen työkalu, jonka avulla saadaan live-tilassa informaatiota sekä oppilaan osaamistasosta että oppimisen solmukohdista. Oppimisanalytiikasta, sen tuottamasta datasta ja sen analysoinnista haetaan ratkaisua oppilaan oppimisen tukemiseen, oppimisen ymmärtämiseen, oppimisprosessin optimoimiseen. Oppimisanalytiikan avulla myös oppilas voi palata taaksepäin omassa suorituksessaan sekä harjoitella itsereflektointia ja itsearviointia.
Oppimisanalytiikka ei tee asioita opettajan puolesta, vaan se on opettajan tukityökalu. Oppimisanalytiikan hyödyntäminen, sen kerääminen ja analysointi vaativat opettajalta uudenlaista pedagogista ajattelua ja uudenlaisia toimintatapoja. Opettajan pedagoginen käsikirjoitus tulee alusta asti rakentaa analytiikka-ajatusta tukien. Mitä seurataan? Mitä tietoa kerätään? Mitä halutaan analysoida? Miten kokonaisuus on informatiivinen sekä opiskelijalle että opettajalle?