-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
-
Digitaalinen lukutaito kodin ja koulun voimavarana
Lehtonen Daranee
-
eNorssi/FCLab/Maker-käsityöpolku Vaasan mallin mukaan
Hiltunen Kasper
-
Kestävää energiaa, onnistunut STEAM-MOK
Kangas Vuokko
-
Oppimismuotoilun työpaja
Laapio Isto
-
Oppilas- ja opettajaportaalit osana sujuvampaa arkea
Mehtälä Karri
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
Pakopelikäsikirja - Ongelmia vai ratkaisuja?
Nenonen Sanna
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
Esityksessä esitellään toimintamalleja siihen miten lapsen ja nuoren STEAM-polku varhaiskasvatuksesta lukioon rakentuu yhdellä oululaisella palvelukeskittymän alueella. Polun toteutuksessa on mukana kolme päiväkotia, kaksi alakoulua, yläkoulu sekä lukio. Kaikki yksiköt kehittävät toimintakulttuuria omista vahvuuksista ja painopisteistä käsin. STEAM-toimintaa hyödynnetään nivelvaiheiden yhteistyössä. Kokoavana toimintana alueella toteutetaan vuosittain kaikkien yksiköiden yhteinen lukukauden mittainen monialainen kokonaisuus, jossa eri-ikäiset lapset ja nuoret työskentelevät yhdessä monin eri tavoin. Lukukausi huipentuu Leijonan luola-konseptilla toteutettavaan tuotesuunnittelu- ja yrittäjyyskasvatusprojektiin, jossa eri-ikäiset lapset ja nuoret suunnittelevat uusia tuotteita. Osa tuotteista päätyy koulujen oman toiminnan (oma verkkokauppa) ja yrityskumppaneiden kautta tuotantoon.