-
Digitaalisen yhteistyön uudet aatteet
Taatila Minna
-
Kuinka valjastetaan digitalisaation tuomat mahdollisuudet, jotta jokainen oppilas onnistuu?
Ruusunen Emilia
-
Kestävää energiaa, onnistunut STEAM-MOK
Kangas Vuokko
-
Tunnista ja tue omaa osaamistasi digitaalisesti – työkaluja ja vinkkejä
Haapanen Emilia
-
Itsearviointityökalut tiedolla johtamisen sekä opettajien ja rehtoreiden oman reflektion välineinä
Tanhua-Piiroinen Erika
-
Oppilaitosjohdon digitaaliset mahdollisuudet -työpaja
Ruusunen Emilia
-
Voice of korkeakoulu – Podcasteista kuulokulmaa oppimiseen
Vihmalaakso Jarmo
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
Digiterkkarit äitien tukena
Kukkonen Erika
-
Teknisten ratkaisujen tuolla puolen - palvelumuotoilun hyödyntäminen digistudioiden kehittämisessä
Leiviskä Kimmo
Kuinka opettaa tekijänoikeustaitoja toiminnallisesti ja oppilaita motivoivalla tavalla? Loppuvuodesta 2021 valmistunut lisättyä todellisuutta hyödyntävä puhelinsovellus mahdollistaa tekijänoikeustaitojen opiskelun ulkona liikkuen. Opettaja luo radan ulos kävelemällä valitsemansa reitin ja napauttamalla sovelluksen karttaan kymmenen kysymyspistettä radan varrelle. Oppilaat kiertävät rataa sovelluksen kartan avulla. Reitin varrella puhelimen kamera aukeaa lähestyttäessä pistettä. Puhelimen näytöllä oppilas näkee esineen, jota napauttamalla hän saa ratkaistavakseen monivalintakysymyksen. Oikean vastauksen jälkeen matka jatkuu seuraavalle rastille. Kymmenen kysymyksen jälkeen tulee tehtäväksi vielä palapeli.
Esityksessä kerrotaan ja havainnollistetaan, kuinka sovellus otetaan käyttöön, kuinka rata tehdään, kuinka peliä pelataan ja kuinka opettaja voi hyödyntää peliin liittyvää hallintapaneelia, josta näkyy mm. pelaajien vastaukset.
Sovellus on maksuton, eikä oppilaiden tarvitse luoda käyttäjätilejä tai rekisteröityä.