-
Generation AI - tekoälysukupolven teknologiakasvatusta kehittämässä
Laru Jari
-
Oppimisanalytiikka ammatillisessa koulutuksessa
Janne Turtiainen
-
Signaali - oppimisen ihanuutta lukiokoulutukseen
Lahti Aleksi
-
Ammatillisten oppilaitosten digikyvykkyys
Peltonen Marika
-
Ideasta osaamismerkiksi
Sjöblom Merja
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Sopuisaa elämää Stduentan kanssa
Salo Elina
-
Vantaudu digipedagogiikalle!
Nyqvist Maarit
-
Pedagoginen Delfoi aavistelee tulevaisuuksia
Tikkanen Jukka
-
Digiosaava.fi tukee ammatillisen koulutuksen digitalisaation osaamista ja johtamista
Mäentausta Miia
Nopeat muutokset yhteiskunnassa ja työelämässä vaativat uusia keinoja osaamiseen liittyvien haasteiden, kuten erilaisten osaamisen kohtaanto-ongelmien ratkaisuun. Osaamisdatan hyödyntämisestä “välittäjäaineena” erilaisten toimijoiden välillä on jo hyviä käytännön ratkaisuja ja kokemuksia.
Osaamisdatan avulla:
· Osaajat ja työpaikat kohtaavat paremmin.
· Oppijat löytävät oikeanlaisia jatkuvan oppimisen mahdollisuuksia ja koulutustarjontaa.
· Koulutus voi vastata paremmin ennakoituihin osaamistarpeisiin.
· Yhteiskunta voi kohdentaa resurssinsa oikeaan paikkaan.
· Yritykset pystyvät kehittämään paremmin osaamistaan ja osaajiaan.
· ekosysteemin toimijoilla; koulutuksen tarjoajilla, organisaatioilla ja oppijoilla on yhteinen kieli.
Osaamisdatan playbook kuvaa 4 erilaista ratkaisua ja oppeja pilottiprojekteista. https://teknologiateollisuus.fi/sites/default/files/inline-files/T-Osaamisdatan-pelikirja-FI-04-spreads_0.pdf . Playbook laajenee 2023 Amispulssin ja osaamisen Signals - vahvistuvat signaalit osaamistarpeista -ratkaisujen osalta.
Tuomme Areenalle dialogin johon osallistuvat osaamisdataa kehittäneet ja hyödyntäneet osaamisen johtamisen, data science kehityksen, koulutuksen kehittämisen ja uraohjauksen asiantuntijat ja edelläkävijät. Käymme läpi osaamisdatan erilaisia käyttömahdollisuuksia, kertyneitä oppeja ja tunnistettuja haasteita ja seuraavia kehittämiskohteita. Erityisenä keskusteluteemana on datapohjaisen ennakoinnin ja ihmisälyn yhdistäminen ja siihen liittyvät uudet kyvykkyydet. Datan hyödyntäminen arjen työssä, dynaaminen tiedolla johtaminen, datasta oman tarinan rakentaminen haastaa koulutuksen johtajat, suunnittelijat, opettajat ja oppijat, opiskelijat uuden oppimisen äärelle. Oppimisen uutta ihanuutta analytiikan ja datan äärellä!