-
Kiva ko on kielissä yhteistyötä
-
Oppimisanalytiikan asenteet, odotukset ja eettiset kysymykset korkeakouluopiskelijan silmin
-
Avoin data tukemaan koulutusta
-
Towards intelligent learning environment for medication calculation within ALM project
-
Experiences of University Teaching Staff during the Transition to Emergency Remote Teaching
-
Pedagogiikkaa immersiiviseen VR-koulutusympäristöön
-
Tehtiin oma! Opetuksen järjestäjä avoimen digimateriaalin tuottajana.
-
Yhdessä tehden - Löydä, tee ja jaa avoimia aineistoja ja oppimateriaaleja
-
Tietotekniikka oppiaineeksi
-
Fysiologinen mittaustieto simulaatio-oppimisen ilmiöitä selittämässä
Digiteknologian uusi kulttuuri – mitä pedagogit vastaavat?
Paikka: Esityssali 14
-
Puheenjohtaja: Ari Korhonen
Ajankohta: 3.12.2021 12.00 - 12.30
(30 minuuttia)
Yliopistotutkija, dosentti
at Helsingin yliopisto
Digiteknologia on luonut uudenlaisia käyttötapoja ja toimintakulttuuria, joka muuttaa aikaisempia toimintatapoja radikaalisti. Yksityisyys, oppimisanalytiikan tarjonta, jakaminen, tiedon valtava määrä ja pirstaleisuus, nopea teknologinen muutos tai virtuaaliset yhteisöt haastavat myös digiyhteiskunnan pedagogit. Opettajuuden ydin on oppilaan ja opiskelijan kohtaamisessa ja mielekkäiden opiskelutilanteiden tarjoamisessa. Oppimisen oleelliset tekijät ovat samoja kuin ”aina” ihmisen historiassa, ja monet niistä ovat vastakkaisia digikulttuurin piirteille. Mitä mahdollisuuksia on käyttää digiteknologiaa opetuksen kulttuurin kehittämiseen ja samalla oppia toimimaan kulttuurisesti uudella tavalla?