-
Tavoiteperusteinen opetuksen suunnittelu ja arviointi digitaalisessa ympäristössä
Sälevä Sari
-
Virtuaalitodellisuus opetuksessa, yhteistyö ja vuorovaikutus
Mattila Maria
-
Tee itse sparrattu tekoälybotti
Kalliolehto Jukka
-
Opiskelijahyvinvointia digitaalisia oppimisympäristöjä kehittämällä
Sintonen Sanna
-
Mitä digitaalisesta toimintakulttuurista tulee huomioida digitalisaation linjausten saavuttamiseksi?
Syvänen Antti
-
H5P-työkaluilla verkkotehtäviä ja oppimateriaaleja
Laakso Matleena
-
Opintopalautteet osana laadunhallintaa
Kuosa Kirsi
-
Teknostressin hallinta lähi- ja etäopetustilanteissa
Mehtälä Saana
-
SELFIE - koulujen digitaalisen osaamisen itsearviointivälineen pilottikokemuksia
Heikki Laivamaa
-
Vastuullinen tekoäly opiskeluhyvinvoinnissa ja ohjauksessa
Merikko Joonas
Avoimelle jakamiselle ja Creative Commons –lisenssien käytölle on monia suosituksia ja hankkeissa usein rahoittajakin sitä edellyttää. Mutta mitä avoin jakaminen käytännössä on ja mitä, miten ja minne kannattaa jakaa? Entä mitkä ovat sen hyödyt yksittäiselle opettajalle tai kouluttajalle?
Puheenvuorossa kokemuksiaan avoimesta jakamisesta avaa opetusalan täydennyskouluttaja ja digipedagogiikan asiantuntija Matleena Laakso. Hän kertoo jakamisen eduista eri näkökulmista ja antaa käytännön vinkkejä. Esimerkkinä kuulet, miten tekoälyn nopea nousu kysytyimmäksi koulutusten teemaksi on kulkenut käsi kädessä siihen liittyvien materiaalien jakamisen ja kuratoinnin kanssa.
Avoin tiede myönsi Laaksolle Avoimen oppimisen vaikuttaja 2023 –palkinnon ”esikuvallisesta ja monipuolisesta avoimen oppimisen edistämisestä”. Hänen jakamaa materiaalia löytyy päivittyvistä diasarjoista, videoista ja lukuisista verkon sovelluksista – ja kootusti Matleenan blogista. Sinne jaetaan ITK-viikolla myös esityksen materiaalit: https://www.matleenalaakso.fi/