-
Oppilaitosjohdon digitaaliset mahdollisuudet -työpaja
Ruusunen Emilia
-
Kuinka valjastetaan digitalisaation tuomat mahdollisuudet, jotta jokainen oppilas onnistuu?
Ruusunen Emilia
-
Tekijänoikeustaitoja ulkona liikkuen
Löyttyniemi Mikko
-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
Web-sovelluksen käyttöliittymän suunnittelu alakouluikäisten lasten kanssa
Tapola Mirva
-
Digiterkkarit äitien tukena
Kukkonen Erika
-
Robotiikkalainaamo - yritysten kanssa yhteistyössä
Aalto Anna-Reetta
-
Tee itse - Arduino-projektit ammatillisen koulutuksen matlu-valinnaisiin osaamistavoitteisiin
Hakanen Arvi
-
Digiluokka 2.0 - koronasta oppia ja tulevaisuudesta koppia
Laru Jari
Mietitkö, että miten lisättyä todellisuutta pystytään hyödyntämään opetuksessa? Mitkä ovat pedagogisesti parhaimmat sovellukset? Mitä pitää tehdä, että oppi jää varmasti päähän?
Itä-Suomen yliopiston harjoittelukoulussa pyritään edistämään uudenlaisia pedagogisia ratkaisuja. Keskeisenä lähtökohtana on oppilaskeskeisyys ja luova tuottaminen. Olemme pilotoineet reaaliaineissa (historia, maantiede, ukonto) AR-teknologiaa osana oppimisprosessia.
Lisätyn todellisuuden avulla pystytään saavuttamaan asioita, jotka eivät olisi perinteisin keinoin mahdollisia. Tutkimukset osoittavat, että koulutettavat muistavat AR-koulutuksessa esitetyt asiat paremmin kuin video- tai tekstipohjaisen opiskelun jälkeen. Lisättyä todellisuutta ei ainoastaan nähdä, vaan se koetaan.
Tule kuulemaan kokemuksia Joensuusta, jossa oppilaat ja opiskelijat ovat olleet oppimisen sisältöjen tuottajia ja käyttäjiä. Pilotti on toteutettu yhteistyössä turkulaisen lisättyyn todellisuuteen (AR) ja virtuaalitodellisuuteen (VR) erikoistuneen yrityksen CTRL Realityn kanssa (Tarina-sovelluksen kehittäjä).