-
Maker-käsityöpolku Vaasan mallin mukaan (eNorssi/FCLab)
Hiltunen Kasper
-
Oppilas- ja opettajaportaalit osana sujuvampaa arkea
Mehtälä Karri
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
-
Robotiikkalainaamo - yritysten kanssa yhteistyössä
Aalto Anna-Reetta
-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
-
Pakopelikäsikirja - Ongelmia vai ratkaisuja?
Nenonen Sanna
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
Digitaalinen lukutaito kodin ja koulun voimavarana
Lehtonen Daranee
-
Oppimismuotoilun työpaja
Laapio Isto
Harjoittelukoulujen yhteinen TVT-strategia ja ohjelmointipolku ovat olleet useille suomalaisille kaupungeille ja kunnille esimerkkinä ja mallina omien suunnitelmien laadinnassa. Miten käytänössä? Löytyykö harjoittelukouluilta substanssia ja osaamista, joita on helppo monistaa perusopetuksessa?
Oulun yliopiston harjoittelukoulun Linnanmaan yksikkö on jo vuosien ajan testannut ja kokeillut erilaisia laiteympäristöjä, vimpaimia ja vempaimia robotiikan sekä ohjelmoinnin opetuksessa. Tässä esityksessä keskitytään VEX-robotiikan tarjoamiin mahdollisuuksiin robotiikan ja ohjelmoinnin saralla.
Foorumilla on nyt opettaja, joka on jo 1990-luvulta lähtien ahertanut kyseisen teeman parissa - välillä tuskastuen tai innostuen. Tarjolla on näkökulmia arjen haasteisiin ja mahdollisuuksiin suhteessa opetussuunnitelman tavoitteisiin sekä sisältöihin koulujen TVT-resursseja unohtamatta. Fokuksena on VEX-laiteympäristö, miten opetan robotiikkaa ja ohjelmointia alakoulussa?