-
Ohjelmointiaiheisen STEM projektin suunnittelu yrityksessä vieraileville 7-9 luokan oppilaille
-
Innovative Learning Environments (ILE) research
-
Robottihackathon. Puhuvat robotit ja keskustelevat käyttöliittymät opetuksessa.
-
Ensihoitajaopiskelijoiden kokemuksia Virtuaalitodellisuussimulaation käytettävyydestä
-
Keski-Suomen Koulutuksen kaupallistamisen malli (KS-KK-malli)
-
Opi tehostamaan työtäsi Googlen työkalujen avulla!
-
Towards intelligent learning environment for medication calculation within ALM project
-
Laserleikkaus ja 2D-piirtäminen osana teknologiaopetusta
-
Alueellinen tutorverkosto-toiminta
-
Nuorisoalan järjestökentän tiedontuotannon systematisointi ja kehittäminen
Robotiikkapakohuone - kokeilu robotiikka-aiheisten opetussisältöjen haltuunottamisesta yläkouluissa
Crafts
Programming
Robotics
Location: Esityssali 36
-
Chairperson: Ismo Apell
Time: 12/3/21, 11:15 AM - 11:45 AM
(30 minutes)
johtava asiantuntija
at Sitra
Uuden OPSin myötä Helsingin kouluilla oli tarve järjestää yläasteen Teknologian valinnaiskurssi, jonka osana toteutettiin Suomen Koodikoulun valmistelema oppimiskokonaisuus robotiikkaan "Pakohuonepeli". Kurssit olivat menestys ja mahdollistivat luovan suunnittelun, tarinankerronnan, ongelmanratkaisun sekä konkreettisen toteutuksen.
Hankkeen tavoitteina oli mm.
- - Tukea yläkoulun opettajaa uuden oppikokonaisuuden (robotiikan) haltuunotossa
- - Kasvattaa opettajan käytännön tietotaitoa ohjelmoinnista, automaatiosta ja micro:bit-laitteista
- - Saada kouluille jo hankittua robotiikkavälineistöä aktiiviseen käyttöön
Esityksessä käydään läpi palautetta kevään 2019 toteutuksista osallistuneiden opettajien ja oppilaiden näkökulmasta.
- Valmiiden oppimateriaalien toimivuus opetuksen tukena
- Opetuksen haasteet monialaisen kokonaisuuden käytännön toteutuksessa
- Opettajien osaamisen kehittyminen uuden oppimiskokonaisuuden toteutuksen myötä
- Oppilaiden palaute oppikokonaisuuden motivoivuuteen ja haastavuuteen liittyen
- Yhteistyö kunnan ja yksityisen toimijan välillä