-
Utilization of learning analytics in the various educational levels for supporting self-regulated learning
-
Digitsemppausta varhaiskasvatuksen pedagogiikkaan!
Hemilä Heli
-
Tekijänoikeustaitoja ulkona liikkuen
Löyttyniemi Mikko
-
iPad monipuolisesti ja luovasti
Koivumaa Simon
-
Implementation of learning analytics to online inquiry learning system under development
Koho Johanna
-
Paikkatieto toiminnallisen ja digitaalisen opetuksen tukena, case: Ympäristökokemus-haaste
Jantunen Riikka
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
Psykologisen turvallisuuden rakentaminen verkko-opintoihin
Mattila Johanna
-
Anni Autere-Kesti
Autere-Kesti Anni
-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
Oppimisanalytiikka ja digipedagogiikka kieltenopetuksessa on osallistava ja interaktiivinen kokonaisuus, jossa osallistujat saavat mahdollisuuden kokeilla digitaalisia aktiviteetteja, nähdä live-tilassa oppimisanalyyttista dataa ja kuulla sen tarjoamista digipedagogisista ratkaisuista.
Parhaimmillaan oppimisanalytiikka on opettajan digipedagoginen työkalu, jonka avulla saadaan live-tilassa informaatiota sekä oppilaan osaamistasosta että oppimisen solmukohdista. Oppimisanalytiikasta, sen tuottamasta datasta ja sen analysoinnista haetaan ratkaisua oppilaan oppimisen tukemiseen, oppimisen ymmärtämiseen, oppimisprosessin optimoimiseen. Oppimisanalytiikan avulla myös oppilas voi palata taaksepäin omassa suorituksessaan sekä harjoitella itsereflektointia ja itsearviointia.
Oppimisanalytiikka ei tee asioita opettajan puolesta, vaan se on opettajan tukityökalu. Oppimisanalytiikan hyödyntäminen, sen kerääminen ja analysointi vaativat opettajalta uudenlaista pedagogista ajattelua ja uudenlaisia toimintatapoja. Opettajan pedagoginen käsikirjoitus tulee alusta asti rakentaa analytiikka-ajatusta tukien. Mitä seurataan? Mitä tietoa kerätään? Mitä halutaan analysoida? Miten kokonaisuus on informatiivinen sekä opiskelijalle että opettajalle?