-
DigiLukiseula – luku- ja kirjoitustaidon digitaalinen arviointivälineistö luokille 1 - 9
Riikka Heikkilä
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Google for Education - valjasta käyttöön tietoturvan huippuominaisuudet
Holmgren Piia
-
Opettajan työn keventäminen digipedagogisella suunnittelulla
Monica Aejmelaeus
-
Ammatillisten oppilaitosten digikyvykkyys
Peltonen Marika
-
Työpaja Hololensien mahdollisuuksista ammattiopetuksessa
Heino Sami
-
Koulun digitaalinen ensiapukaappi
Ilola Marianne
-
Opettajan digitaalinen osaaminen on hyvinvointia sekä sosiaalisia ja korkean ajattelun taitoja
Räty-Záborszky Sinikka
-
Haluamme lukea opiskelijapalautteista, että oppiminen on huikean ihanaa!
Kuosa Kirsi
-
Ideasta osaamismerkiksi
Sjöblom Merja
Tämän toimintasession aikana osallistujat tutustuvat Oulun kaupungissa jo toteutuneisiin STEAM-projekteihin. Session pääpaino on siinä, miten opetussuunnitelman sisältö näkyy STEAM-projektissa; sen sisällöissä, oppimisen tavoitteissa ja oppimistulosten arvioinnissa. Lisäksi osallistujille esitellään erilaisia STEAM-projektien mahdollistamia keinoja harjoitella itsearviointia ja vertaispalautteen antamista projektin edetessä. Toimintasessiossa kerrotaan käytännön kokemuksia STEAM-projektien suunnittelusta ja toteuttamisesta sekä siitä, kuinka STEAM-projektit tarjoavat oppilaille mahdollisuuksia osoittaa osaamistaan useilla eri keinoilla ja tavoilla. Session päätarkoitus ja -sisältö on saattaa osallistujat alkuun oman STEAM-projektin suunnittelussa joko omalle luokka-asteelleen tai laajemmalle yhteisölle. Työskentely tapahtuu yhdessä keskustellen ja kunkin osallistujan yksilöllisiin, mahdollisiin suunnitteluhaasteisiin ja kysymyksiin vastaten. Tämän toimintasession aikana on mahdollista nähdä, kuinka STEAM toimii alakoulussa ja yläkoulussa ja kuinka erityisopettaja voi osallistua suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.