-
Oppimisanalytiikka ammatillisessa koulutuksessa
Janne Turtiainen
-
Automatisoidun digitaalisen osaajakoulutuksen pedagogiset ratkaisut
Soininen Tiina
-
Suomen kielen sanastoa sähköisessä ympäristössä
Enges Petra
-
Ideasta osaamismerkiksi
Sjöblom Merja
-
Lukioiden aineenopettajien sijaisuudet, erityisopetus ja opinto-ohjaus online-opetuspalvelun kautta
Oksa Jukka
-
Haluamme lukea opiskelijapalautteista, että oppiminen on huikean ihanaa!
Kuosa Kirsi
-
Digitaalisen ohjauksen ja digitaitojen harjoittelun mallien edellytyksiä työpajatoiminnassa
Kolehmainen Marjo
-
Digiä ja suomen kieltä vahvistamassa
Heininen Miia
-
Digiosaajaksi yhdessä oppien ja kokeillen- oppimisympäristö digitaitojen vahvistamiseen vammaistyöss
Keskikuru Sanna
-
Ryhmässä oppiminen kukoistamaan
Virtanen Teemu
Esityksessä käsitellään opiskelijoiden kokemaan hyvinvointiin ja oppimaan oppimisen taitoihin liittyvän datan perusteella tehtyjä huomioita syksyn 2022 ja alkukevään 2023 aikana toteutuneissa hankkeissa.
Aihealueisiin liittyvää tietoa on kerätty ja analysoitu työkalulla, joka mahdollistaa jatkuvan tiedon keruun, sen reaaliaikaisen analysoinnin ja aktiivisen hyödyntämisen.
Sovelluksen avulla opetushenkilöstö pystyi reaaliaikaisesti seuraamaan eri aihealueista (mm. opiskelijoiden kokema hyvinvointi ja oppimaan oppimisen taidot) lukio-opiskelijoiden itsensä muodostamaa kuvaa omista valmiuksistaan.
Esityksessä keskitytään erityisesti lukio-opiskelijoilta kerätyn tiedon perusteella tehtyihin havaintoihin ja niiden pohdintaan lukiokoulutuksen laadun ja kehittämisen näkökulmasta.
Sovelluksessa käytetyt kyselyt on toteutettu yhteistyössä kasvatustieteiden tutkijoiden kanssa. Tiedon keräämisen taustalla olevat käsitteet perustuvat ajankohtaiseen kasvatuspsykologiseen tutkimukseen, ja tarkemmin motivaatiopsykologiaan.