-
Teamsin, Moodlen ja sharePointin yhdistäminen opetuksessa
Turunen Hannu
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
STEAM-prosessi tutuksi ja monialaisten oppimiskokonaisuuksien suunnittelu
Vorne Paula
-
Työpaja Hololensien mahdollisuuksista ammattiopetuksessa
Heino Sami
-
Google for Education - valjasta käyttöön tietoturvan huippuominaisuudet
Holmgren Piia
-
Verkko-oppimismateriaalit osaamisen kehittämisessä
Heino Sami
-
Ammatillisten oppilaitosten digikyvykkyys
Peltonen Marika
-
Energia-alan ammatillinen jatkokouluttautuminen mikrokurssien avulla
Gröndahl Hanna
-
Koulun digitaalinen ensiapukaappi
Ilola Marianne
-
Doctoral consortium
Viteli Jarmo
Posterin pdf-versio
Toisen asteen ammatillinen oppilaitos on toteuttanut EAKR-rahoituksella Euroopankin mittakaavassa ainutlaatuisen media-alan oppimisympäristön, virtuaalistudion. Koulutuksen kehittämisen lisäksi hankkeessa pilotoidaan virtuaalistudion käyttöä maakunnan yritysten kanssa.
Yrityspilotit toteutetaan osana oppilaitoksen media-alan koulutusta. Piloteissa media-alan opiskelijat osallistuvat tuotantoon eri rooleissa ohjaajana, studio-ohjaajana, kamerarobotiikan käyttäjänä, kuvaussihteerinä, virtuaalioperaattorina, äänitarkkailijana ja valaistuksen tarkkailijana ja varsinaisina esiintyjinä.
Esituotannossa teknisen suunnittelun opiskelijat mallintavat yhdessä hankkeen asiantuntijoiden kanssa virtualisoitavia esineitä ja ympäristöjä.
Posterissa esitellään 31.8.2023 kestävän Virtuaalistudio-hankkeen tähänastisia tuloksia. Eri asiantuntijat - tuottaja, monikameraohjaaja ja virtualisoituja ympäristöjä ja esineitä kehittävä hankeinsinööri - päivystävät vuorotellen ja kertovat omasta näkökulmastaan hankkeen saavutuksista ja tavoitteista.