-
Treenaa tekoälyn maanittelutaituriksi
Honkonen Kaisa
-
Miten opetan tekoälyä oppilaille? Generation AI hankkeessa kehitetty oppimateriaali auttaa!
Laru Jari
-
Tekoäly yhteisöllisen oppimisen ja kehittämisen tukena
Pauliina Venho
-
ViLLE-asiantuntijakoulutus ja omien tehtävien laatiminen ViLLE-oppimisympäristöön
Enges Petra
-
Luovat digipedataidot
Rantanen Sanna
-
Tule mukaan: Computational Thinking ongelmanratkaisutaitona perusopetuksessa
Markkanen Aleksi
-
Kuvataidetta tekoälyllä STEAM-prosessin keinoin
Vorne Paula
-
Organisaatioiden digitalisaation linjaukset 2027
Syvänen Antti
-
Teknologia renkinä opetuksen laadun parantamisessa
Tornberg Lea
-
Testattuja menetelmiä opettajien digi(peda)osaamisen vahvistamiseksi
Halla Mirje
- Basic education: Subject teachers
- Class teachers
- General upper secondary school teachers
Esityksessäni pohdin kokemuksiani tekoälyn soveltamisesta kuvataideopetuksessa. Käyn läpi taiteellisia, eettisiä ja mediakasvatuksellisia näkökulmia, jotka ovat nousseet esiin, kun tekoäly on saapunut kuvataidetunneilleni. Kuvataiteilijana olen kokeillut generatiivisiä kuvaohjelmia ja tuottanut promtografista valokuvaa Midjourneyllä. Näistä tekoälyvalokuvista nähdään esimerkit esityksen kuvituksena.
Olen pyrkinyt syventymään tekoälyn herättämiin kysymyksiin ja tuon esityksessäni esille ajatuksia siitä, miten teknologia voi olla rikastuttava voimavara taideopetuksessa. Samalla korostan eettisten ja mediakasvatuksellisten näkökulmien merkitystä tässä kontekstissa.
Esitys tarjoaa pohdittavaa siitä, miten taiteen ja teknologian yhdistäminen voi avata uusia mahdollisuuksia kuvataideopetuksessa ja miten tekoäly muuttaa mediamaailmaa ja taiteen kenttää.