-
Ei digihikeä vaan ammatillista näyttöön perustuvaa toiminallista osaamista!
Kamberg Sini-Charlotta
-
Kaikki hiffaa digiä! - yhdenvertaisia digitaitoja tavoittelemassa
Horila Mikko
-
Virtuaalivierailu Vaisalaan
Juola Milja
-
Luovat digipedataidot
Rantanen Sanna
-
Tekoäly yhteisöllisen oppimisen ja kehittämisen tukena
Pauliina Venho
-
Turvallisen tilan lukio -pakopelikokonaisuus
Sundelin Iris
-
Harnessing Generative AI for Individualized Education
Zagibalov Taras
-
Hybridioppimisen iloa kasvattamassa
-
Innovative Learning Enviroments
Mäkelä Tiina
-
Tiedolla ohjaaminen korkeakouluissa
Keckman Marjo
Maailman talousfoorumin riskiraportin mukaan väärä tieto on maailman uusi lyhyen ajanjakson ykkösuhka. Aikaisemmin huijaussivustot ja disinformaatiota sisältävät sivustot saatettiin tunnistaa amatöörimäisesti tehdyistä videoista ja käännösvirheitä sisältävistä kömpelöistä teksteistä. Nykyään disinformaation levittäjien on tekoälysovellusten avulla helppo luoda erittäin aidon näköisiä väärennöksiä, joissa voidaan käyttää luvatta esim. jonkun kasvoja ja ääntä. Tekoäly helpottaa näin myös disinformaation levittämistä, huijausten yleistymistä ja vihapuheen lisääntymistä. Näistä syistä kriittisen digitaalisen informaatiolukutaidon merkitys on kasvanut entisestään. Tervetuloa kuuntelemaan, minkälaista opettajiakin kiinnostavaa materiaalia suomalainen faktantarkistusorganisaatio Faktabaari on julkaissut kriittisen digitaalisen lukutaidon edistämiseksi, peleistä tekoälyoppaaseen.
Kohderyhmä: Toisen asteen opettajat