-
Kaikki hiffaa digiä! - yhdenvertaisia digitaitoja tavoittelemassa
Horila Mikko
-
Kuvataidetta tekoälyllä STEAM-prosessin keinoin
Vorne Paula
-
Organisaatioiden digitalisaation linjaukset 2027
Syvänen Antti
-
Laajennettu todellisuus opetuksessa
Lahti Aleksi
-
ViLLE-asiantuntijakoulutus ja omien tehtävien laatiminen ViLLE-oppimisympäristöön
Enges Petra
-
I Can DigIt!
Forsström Sampo
-
Tietosuojan ABC
Anttila Natasa
-
Teknologia opettajien välisen tasa-arvon ja yhteiskehittämisen edistämisessä
Tornberg Lea
-
Näin kloonaan opetukseni ja vapaudun opettajana papukaijaroolista
Tornberg Lea
-
Doctoral Consortium
Viteli Jarmo
- Basic education/general upper secondary education: Experts, planners, supervisors, coordinators
- Basic education: Subject teachers
- Class teachers
Posteri pdf-muodossa
Onko opetussuunnitelman mukainen opetuksen suunnittelu ja arviointi vaikeaa? Ei ole enää! Kun DigiOne otetaan käyttöön, Opetus-palvelu tuo koulun oman opetussuunnitelman paikallisine tarkennuksineen opettajan suunnittelu- ja arviointityön tueksi samaan ympäristöön, missä opettaja toimii muutenkin joka oppitunti.
Tule tutustumaan miten DigiOne tukee opettajan tavoiteperusteista opetuksen suunnittelua ja arviointia perusopetuksessa. Näet konkreettisia esimerkkejä erilaisista tavoista arvioida oppilaan osaamista eri oppiaineissa. Työ lähtee tavoiteperusteisesta opetuksen suunnittelusta päättyen arvioinnin toteuttamiseen niin, että se palvelee niin opettajaa kuin oppilastakin. Opettaja saa arviointitietoa oppilaan osaamisesta tavoitteittain, joka mahdollistaa paitsi oppilaan paremman ohjaamisen niissä tavoitteissa, joissa on kehittymisen tarvetta, myös jatkuvasti karttuvaa tietoa lopulta oppilaan summatiivisen arvioinnin tueksi. Tämä avaa myös oppilaalle sen, missä tavoitteissa hänen osaamisensa on hyvää ja missä on parannettavaa.
DigiOne-kunnissa on kehitetty arviointiajattelua ja pedagogista toimintakulttuuria monipuolisesti Digipolku-hankkeen toimesta. Nappaa vinkit talteen oman opetuksesi, koulusi tai koko kunnan kehittämiseksi!