-
Teknisten ratkaisujen tuolla puolen - palvelumuotoilun hyödyntäminen digistudioiden kehittämisessä
Leiviskä Kimmo
-
Voice of korkeakoulu – Podcasteista kuulokulmaa oppimiseen
Vihmalaakso Jarmo
-
Digitaalisen yhteistyön uudet aatteet
Taatila Minna
-
Digiluokka 2.0 - koronasta oppia ja tulevaisuudesta koppia
Laru Jari
-
Hybridit työskentelytavat
Honkonen Kaisa
-
Digiterkkarit äitien tukena
Kukkonen Erika
-
Kestävää energiaa, onnistunut STEAM-MOK
Kangas Vuokko
-
Opiskelijoiden kokemuksia etäopiskelusta
Nevaranta Matias
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
Laadukkaalla digipedagogiikalla on avainrooli tulevaisuuden oppimisessa. Korkeakoulut ovat todenneet yhdessä tarpeen määritellä, minkälainen digipedagogiikka tukee oppijaa parhaiten tulevaisuuden toimintaympäristössä ja millä periaatteilla digipedagogiikkaa halutaan tulevaisuudessa kehittää. Tämän johdosta keväällä 2022 korkeakoulut työstävät digipedagogiikan tulevaisuudenkuvaa vuodelle 2030.
Digipedagogiikan tulevaisuudenkuva tulee toimimaan korkeakoulujen yhteisenä tahtotilana, jonka pohjalta voidaan esimerkiksi rakentaa yhteisiä digipedagogisia kriteerejä laadukkaalle opetukselle. Vision muodostamisen yhteydessä tavoitteena on myös selkeyttää keskeisiä digipedagogisia termejä. Digipedagoginen visio kuvaa:
millainen digipedagogiikka tukee oppijaa parhaiten tulevaisuuden toimintaympäristössä, ja
korkeakoulujen yhteisen tahtotilan digipedagogiikan kehittämiseksi.
Digipedagoginen visiotyö osana Digivisio-hanketta on merkittävä digipedagogiikan tulevaisuutta määrittävä ponnistus, johon kaikki korkeakoulut ovat sitoutuneet. Visiotyö auttaa paitsi korkeakouluja myös opettajia hahmottamaan digipedagogiikan yhteistä tulevaisuudenkuvaa ja kehittämään digipedagogiikkaa kohti yhdessä jaettua tavoitetilaa.
ITK-foorumissa tulisimme esittelemään digipedagogiikan visiotyön sen hetkistä vaihetta ja mahdollisia tuloksia.