-
Digitsemppausta varhaiskasvatuksen pedagogiikkaan!
Hemilä Heli
-
Opintojaksojen uudet vaatteet – tilkuilla ja asusteilla tuunaten moderniksi tuotteeksi
Lempinen Katja Katja
-
Uusi verkkokurssi varhaiskasvattajille – kokemukset suunnittelusta, pilotoinnista ja käyttöönotosta
Maasalo Ida
-
Tunnista ja tue omaa osaamistasi digitaalisesti – työkaluja ja vinkkejä
Haapanen Emilia
-
Psykologisen turvallisuuden rakentaminen verkko-opintoihin
Mattila Johanna
-
iPad monipuolisesti ja luovasti
Koivumaa Simon
-
Anni Autere-Kesti
Autere-Kesti Anni
-
Helsingin verkkolukio
Lähde Markus
-
Tee itse - Arduino-projektit ammatillisen koulutuksen matlu-valinnaisiin osaamistavoitteisiin
Hakanen Arvi
-
A learning environment for Internet reading in primary education
Erdmann Norbert
Kunnassamme valmistui keväällä 2021 varhaiskasvatuksen Digipedagogiikan ohjelma. Ohjelma noudattaa varhaiskasvatussuunnitelmaa ja esiopetuksen opetussuunnitelmaa ja siinä on huomioitu myös Uudet lukutaidot -ohjelmassa valmistuneet Hyvän pedagogisen toiminnan kuvaukset.
Digipedagogiikan ohjelman kantavana ajatuksena on tarjota kaikille lapsille mahdollisuus harjoitella laaja-alaisen osaamisen taitoja turvallisesti ja suunnitellusti siten, että toiminta pohjautuu lasten kokemusmaailmaan, kokemuksiin ja mielenkiinnon kohteisiin. Digipedagogiikan ohjelma perustuu lapsen osallisuuteen, aktiivisuuteen ja uutta luovaan työskentelyyn. Digitaalinen maailma toimintatapoineen ja välineineen tulee tutuksi leikillisyyden, luovuuden, innostavien kokeilujen ja yhteisten oivallusten kautta.
Kaksi digitsempparia innostaa ja tukee koko varhaiskasvatuksen henkilöstöä toteuttamaan arjen pedagogiikkaa Digipedagogiikan ohjelma huomioiden. Opetus- ja kulttuuriministeriön tukema tsemppaustoiminta sisältää monipuolisia kehittämisen muotoja, jotka rakentuvat tarveperusteisesti yhdessä suunnitellen. Osana tsemppaustoimintaa vahvistetaan vertaisoppimisen verkostoja ja rakenteita, tavoitteena varmistaa hyvien käytäntöjen ja osaamisen jakaminen myös jatkossa.
Tule kuulemaan ja keskustelemaan, miten Vasun mukaista digipedagogiikkaa viedään pitkäjänteisesti eteenpäin isossa kaupungissa, keskellä poikkeusaikoja ja haastavassa henkilöstötilanteessa.