-
Kestävää energiaa, onnistunut STEAM-MOK
Kangas Vuokko
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Pakopelikäsikirja - Ongelmia vai ratkaisuja?
Nenonen Sanna
-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
-
Tuunaa, värkkää ja innovoi - STEAM-prosessi käyttöön
Vorne Paula
-
Helsingin verkkolukio
Lähde Markus
-
Itsearviointityökalut tiedolla johtamisen sekä opettajien ja rehtoreiden oman reflektion välineinä
Tanhua-Piiroinen Erika
-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
-
Hybridit työskentelytavat
Honkonen Kaisa
-
Opintojaksojen uudet vaatteet – tilkuilla ja asusteilla tuunaten moderniksi tuotteeksi
Lempinen Katja Katja
Tässä Areenassa käsitellään STEAM-kulttuurin jalkauttamista kaupungin varhaiskasvatukseen ja opetukseen. STEAM-pedagogiikka käyttää tekniikkaa, luonnontieteitä ja taidetta lähestymistapoja oppimiseen.
Lyhyen alustuksen jälkeen alkaa paneelikeskustelu, jonka aikana myös yleisölle tarjotaan mahdollisuus vuorovaikutukseen. Tunnelma on sekä innostunut että sopivan sähköinen sillä strategiat, tarpeet, toteutukset ja tulokset eivät aina kohtaa toisiaan.
Avauspuheenvuoro (otsikko tarkentuu)
Sari Harmoinen, STEAM-dosentti, Oulun yliopisto
Panelistit:
Lauri Vihma, pedagoginen asiantuntija, Helsingin kaupunki
Paula Vorne, projektipäällikkö, Oulun kaupunki
Katri Lehtinen / STEAM-projektipäällikkö, Turun kaupunki
Leena Pöntynen, koulutusjohtaja, Teknologiateollisuus
Marjo Vesalainen, opetusneuvos, LUMA-työvaliokunnan puheenjohtaja, OKM
Areenan juontaa Iida-Maria Peltomaa, Tampereen yliopisto