-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
-
Oppimismuotoilun työpaja
Laapio Isto
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
Web-sovelluksen käyttöliittymän suunnittelu alakouluikäisten lasten kanssa
Tapola Mirva
-
Learning environment supporting new ways of learning, insights from user surveys
Peltonen Hannele
-
Oppilas- ja opettajaportaalit osana sujuvampaa arkea
Mehtälä Karri
-
Psykologisen turvallisuuden rakentaminen verkko-opintoihin
Mattila Johanna
-
Tee itse - Arduino-projektit ammatillisen koulutuksen matlu-valinnaisiin osaamistavoitteisiin
Hakanen Arvi
-
Tekijänoikeustaitoja ulkona liikkuen
Löyttyniemi Mikko
Me Gradialla haluamme lisätä virtuaalisten ympäristöjen käyttöä opetuksessa ja niiden tuomia mahdollisuuksia opiskelijan ajasta ja paikasta riippumattomaan harjoitteluun. Tämän seurauksena lähdimme talon sisäisen OWI-projektin avulla edistämään virtuaalisten ympäristöjen rakentamista oppilaitoksessamme. Tavoitteena oli, että opettajat voivat jatkossa itsenäisesti tehdä ja luoda ympäristöjä lisää. Yhtenä alana projektiin lähti mukaan liiketoiminta. Tavoitteena oli mahdollistaa sellaisten tilanteiden harjoittelu, joita opiskelijat eivät yleensä pääse työelämäjaksoilla harjoittelemaan. Tällaisia tilanteita ovat muun muassa haasteelliset asiakastilanteet myymälässä.
Syksyn 2021 aikana syntyi yhteistyössä Thinglinkin kanssa virtuaaliseen kauppaympäristöön rakennettu haarautuva skenaario, joka on toteutettu 360-videoiden ja kuvien avulla. Nyt luodussa virtuaaliympäristössä opiskelijat voivat harjoitella reklamaatiotilanteiden hoitamista joko virtuaalilaseilla tai ilman ajasta ja paikasta riippumatta. Suunnitelmissamme on toteuttaa vastaavanlaisia toteutuksia eri aloille yhdessä opettajiemme kanssa. Lisäksi liiketoiminnan seuraavat virtuaaliset harjoitusympäristöt voisivat liittyä myyntityöhön sekä vieraskielisten asiakkaiden palvelemiseen.
Tule tutustumaan projektiimme ja kuulemaan miten toteutimme virtuaalisen ympäristömme, millainen kokemus se oli opettajille, sekä millaista palautetta olemme saaneet opiskelijoiltamme ympäristön käytöstä.