-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
-
Oppimismuotoilun työpaja
Laapio Isto
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Oppilas- ja opettajaportaalit osana sujuvampaa arkea
Mehtälä Karri
-
Pakopelikäsikirja - Ongelmia vai ratkaisuja?
Nenonen Sanna
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
Digitaalinen lukutaito kodin ja koulun voimavarana
Lehtonen Daranee
-
Maker-käsityöpolku Vaasan mallin mukaan (eNorssi/FCLab)
Hiltunen Kasper
-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
-
Tuunaa, värkkää ja innovoi - STEAM-prosessi käyttöön
Vorne Paula
Esitysdiat
Olen viestinnän asiantuntija korkeakoulussa ja innostunut podcasteista.
Korkeakouluissa on valtavasti osaamista, asiantuntemusta ja uusia ajatuksia. Miten saisimme tämän kaiken myös muiden ammattilaisten sekä suuren yleisön tietoon? Vastaus on korkeakoulun oma podcastkanava, jota voi kuunnelle kaikilla yleisillä kuuntelualustoilla kuten Spotify, Apple Podcast, Supla - missä ja milloin vain.
Vuoden 2021 alusta korkeakouluun perustetulla podcast-kanavalla on panostettu erityisesti opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisukriteerit täyttävien podcastien tuotantoon. Henkilökunnalle on pidetty useita podcast-työpajoja käsikirjoittamisesta, podcastin tuotannosta, julkaisemisesta ja jakamisesta. Myös korkeakoulun johto on innostunut tuottamaan mm. strategian käytännöistä kertovia podcasteja.
Uudet vielä demo-vaiheessa olevat digistudiot ovat jo nyt olleet ahkerassa käytössä podcastien tuottamisessa.
Henkilökunta on innostunutta ja julkaistujen podcastien määrä kasvaa koko ajan. Tänä vuonna 31.3.2022 mennessä on julkaistu jo 40 uutta podcastia (viime vuonna kokonaismäärä oii 18).
Podcastit kiinnostavat opiskelijoitakin ja muutamia on tehty jopa opinnäytetyö. Ensi vuonna tarjoamme podcasteja nykyistä enemmän myös opetuksen.
Opimme, että podcast-kanavalle ja sen sisällöille oli tilausta. Laadun kehän mukaisesti, arvioimme ja kehitämme kanavaamme. Hyvälle mallille ollemme päässeet jo nyt. Tästä jatkamme.