-
Maker-käsityöpolku Vaasan mallin mukaan (eNorssi/FCLab)
Hiltunen Kasper
-
Korulauseita vai konkreettisia toimia - muutosvoimaa antirasistisista opetusmenetelmistä
Katto Leena
-
Voice of korkeakoulu – Podcasteista kuulokulmaa oppimiseen
Vihmalaakso Jarmo
-
Hybridit työskentelytavat
Honkonen Kaisa
-
Oppimismuotoilun työpaja
Laapio Isto
-
Teknisten ratkaisujen tuolla puolen - palvelumuotoilun hyödyntäminen digistudioiden kehittämisessä
Leiviskä Kimmo
-
Digitaalinen lukutaito kodin ja koulun voimavarana
Lehtonen Daranee
-
Digiterkkarit äitien tukena
Kukkonen Erika
-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
Tarua vai Totta - informaation- ja tiedon lukutaito osana demokratian kulmakiviä
Hyvät käytänteet
Paikka: AREENA-sali
-
Puheenjohtaja: Jarmo Viteli
Ajankohta: 6.10.2022 12.45 - 13.45
(1 tunti)
Viteli Jarmo
johtaja
at Tampereen Yliopisto
Miten meitä yritetään ohjailla disinformaation, manipuloitujen kuvien, diagrammien ja videoiden avulla? Onnistuuko se sinun tai oppilaidesi kohdalla?
Tähän ajankohtaiseen teemaan paneudutaan salaliittoteorioihin uponneiden tarinoiden kautta sekä esittämällä tutkimustuloksia siitä, ketkä ovat alttiita disinformaatiolle ja miten hyvin lapset ja nuoret osaavat arvioida ja tulkita erilaisia nettitekstejä ja diagrammeja.
Samalla pohditaan, miten tukea lasten ja nuorten kriittistä lukutaitoa ja esitellään, millaisia tutkimustuloksia on saatu kouluissa toteutetuilla kriittisen nettilukemisen interventioilla.
Mukana salaliittoteorioihin perehtynyt toimittaja ja tietokirjailija, tiedepääomaa Suomessa selvittänyt tutkija sekä lasten ja nuorten kriittisen lukutaidon tutkijoita.