-
Maker-käsityöpolku Vaasan mallin mukaan (eNorssi/FCLab)
Hiltunen Kasper
-
Digital self-assessment - A roadmap to student engagement
Pirkko Ala
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Utilization of learning analytics in the various educational levels for supporting self-regulated learning
-
Learning environment supporting new ways of learning, insights from user surveys
Peltonen Hannele
-
Opintojaksojen uudet vaatteet – tilkuilla ja asusteilla tuunaten moderniksi tuotteeksi
Lempinen Katja Katja
-
Digitaalisen yhteistyön uudet aatteet
Taatila Minna
-
Digiluokka 2.0 - koronasta oppia ja tulevaisuudesta koppia
Laru Jari
-
Korulauseita vai konkreettisia toimia - muutosvoimaa antirasistisista opetusmenetelmistä
Katto Leena
-
Tekijänoikeustaitoja ulkona liikkuen
Löyttyniemi Mikko
Vopeja ja Jopeka, varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen digiosaamisen ja digitaalisten oppimisympäristöjen arviointityökalut
Teppo Terhi
Projektipäällikkö, digipedagogi
at Hämeenlinnan kaupunki
Tässä esityksessä kerrotaan varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen henkilöstön ja johtajien digiosaamista, digipedagogiikkaa ja digitaalisen oppimisympäristön tilaa mittaavista arviointityökaluista Vopekasta (suunnattu henkilöstölle) ja Jopekasta (suunnattu johtajille). Vopekaa on kehitetty Opetushallituksen hankeavustuksella yhdessä seitsemän kunnan ja Tampereen yliopiston informaation ja median tutkimuskeskuksen TRIMin kanssa vuodesta 2018 alkaen ja Jopekan kehittäminen aloitettiin loppuvuodesta 2021. Kuntaliitto on ollut mukana yhteistyössä alusta asti. Molemmissa arviointityökaluissa on huomioitu uuden vasun mukaiset perusteet (ja jatkossa myös Uudet lukutaidot kehittämisohjelma).