-
ViLLE-asiantuntijakoulutus ja omien tehtävien laatiminen ViLLE-oppimisympäristöön
Enges Petra
-
Mitä digitaalisesta toimintakulttuurista tulee huomioida digitalisaation linjausten saavuttamiseksi?
Syvänen Antti
-
Kuvataidetta tekoälyllä STEAM-prosessin keinoin
Vorne Paula
-
Opinvoimala.fi:sta lisävirtaa opiskeluun
Luostarinen Aki
-
HYVÄ HOMMA! Työelämätaitoja toisen asteen opiskelijoille
Olkkonen Minna
-
Putkentaivutuksen VR-sovellus
Mika Aaltonen
-
Näin kloonaan opetukseni ja vapaudun opettajana papukaijaroolista
Tornberg Lea
-
Laajennettu todellisuus opetuksessa
Lahti Aleksi
-
Näkökulmia ohjelmoinnin opetukseen ammatillisella toisella asteella
Avellan Tero
-
Vaikuttava pedagoginen media
Tolonen Tomi
- Ammatillinen oppilaitos: Asiantuntijat, suunnittelijat, ohjaajat, koordinaattorit
Opetus- ja ohjaushenkilöstön digi(peda)osaamisen varmistaminen ja tukeminen on varmasti jokaisen oppilaitoksen työlistalla. Niin meilläkin. Ja siksi lähdimmekin kahden ammattioppilaitoksen, Sataedun ja WinNovan, voimin etsimään toimivia ratkaisuja.
DigiSurvival(ESR)-yhteishankkeessamme kehitimme ja testasimme erilaisia malleja, mm.
* Rakensimme digiosaamisen osaamismerkistön.
* Järjestimme opetuksen digimessuja, useilla erilaisilla konsepteilla.
* Fasilitoimme Puhutaan opettamisesta -työpajoja koulutusalapäivissä.
* Tuotimme podcast-jaksoja ja lyhyitä videoita digipedavertaistuen hengessä.
* Koostimme interaktiivisia ohjeistuksia ThingLink-alustalle.
Hankkeen lopuksi määrittelimme vielä mallin opetus- ja ohjaushenkilöstön digipedagogisesta palvelupolusta.
ITK-päivien posterissamme esittelemme näitä hankkeemme tuotoksia sekä kerromme mitä opimme ja mitä olemme valmiit suosittelemaan muille digi(peda)osaamisen tuen parissa painiskeleville.