-
5 Hyvää käytäntöä saavutettavuuden lisäämiseksi
Autio Joni
-
Uudet digipedataidot 0-100! täydennyskoulutusta opettajille
Koistinen Hanna
-
Automatisoidun digitaalisen osaajakoulutuksen pedagogiset ratkaisut
Soininen Tiina
-
Measuring of nurses´ clinical competence using digital software
Rasilainen Mervi
-
Verkkotutkinnot – mahdollisuuksia joustavaan oppimiseen ja yhteistyöhön
Kullaslahti Jaana
-
Englannin ja ruotsin yhdistelmäopinnot lukiossa
Salminen Tuija
-
Työpaja Hololensien mahdollisuuksista ammattiopetuksessa
Heino Sami
-
Oppimisanalytiikka ammatillisessa koulutuksessa
Janne Turtiainen
-
Suunnittele ICT:n ilmasto- ja ympäristövaikutusten oppitunti
Vuohelainen Hanna
-
Energia-alan ammatillinen jatkokouluttautuminen mikrokurssien avulla
Gröndahl Hanna
DigiOne kutsuu kumppaneitaan ja sidosryhmiään keskustelemaan koulutuksen ekosysteemin lähtökohdista ja tavoitteista. Keskustelupaneelissa käydään laajasti keskustelua aiheeseen liittyvistä teemoista, kehitystä jarruttavista haasteista sekä toimenpiteistä, joilla voimme kansallisesti tukea koulutuksen ekosysteemien muodostumista.
Paneelin keskustelijat tarkentuvat myöhemmin (esim. Opetushallitus, opetus- ja kulttuuriministeriö, Digivisio, Kuntaliitto, Digikilta sekä koulutuksenjärjestäjien ja palveluntuottajien edustus).
Koulutuksen ekosysteemin käsitettä on käytetty paljon, ja digitaalisen kehitystyön lähtökohtana pidetään usein vahvaa ekosysteemiajattelua. Onko koulutuksen ekosysteemin periaatteista ja kansallisista tavoitteista muodostunut kaikille yhteisiä? Pääsemme keskustelun aikana pureutumaan esimerkiksi seuraaviin kysymyksiin:
- Mistä tekijöistä koulutuksen ekosysteemi muodostuu?
- Mitkä ovat onnistuneen koulutuksen ekosysteemin edellytykset ja millaista toimintaa digitaalisen ekosysteemin tulee tukea ja edistää?
- Mitkä ovat koulutuksen ekosysteemin toimintaa ohjaavia tärkeimpiä periaatteita?
- Mitkä tekijät houkuttelevat toimijoita ekosysteemiin?
- Miten tuetaan ekosysteemin elinvoimaisuutta ja jatkuvuutta?
- Mitä pelisääntöjä ja yhteisiä sopimuksia ekosysteemin toiminta vaatii?
- Mitkä tekijät toimivat kehitystyön hidasteena ja esteenä?
- Miten voimme yhdessä tukea koulutuksen ekosysteemien muodostumista kansallisesti?