-
Tekoälyn hyödyntämisen valmiudet luokkahuoneissa
Lounaskorpi Petri
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Kiusaamisen vastainen työkalu Google ympäristössä
Robert Bahr
-
Pakoteekki – Opiskelijoiden kokemuksia lääkkeiden toimittamisen pedagogisesta pakohuoneesta
Siitonen Piia
-
Signaali - oppimisen ihanuutta lukiokoulutukseen
Lahti Aleksi
-
Sopuisaa elämää Studentan kanssa
Salo Elina
-
Opi hakukoneen avulla! Tiedonhaun Laboratorium
Alamettälä Tuulikki
-
Vantaudu digipedagogiikalle!
Nyqvist Maarit
-
Suomen kielen sanastoa sähköisessä ympäristössä
Enges Petra
-
Posteri: Lukioiden aineenopettajien sijaisuudet, erityisopetus ja opinto-ohjaus online-opetuspalvelun kautta
Oksa Jukka
DigiOne kutsuu kumppaneitaan ja sidosryhmiään keskustelemaan koulutuksen ekosysteemin lähtökohdista ja tavoitteista. Keskustelupaneelissa käydään laajasti keskustelua aiheeseen liittyvistä teemoista, kehitystä jarruttavista haasteista sekä toimenpiteistä, joilla voimme kansallisesti tukea koulutuksen ekosysteemien muodostumista.
Paneelin keskustelijat tarkentuvat myöhemmin (esim. Opetushallitus, opetus- ja kulttuuriministeriö, Digivisio, Kuntaliitto, Digikilta sekä koulutuksenjärjestäjien ja palveluntuottajien edustus).
Koulutuksen ekosysteemin käsitettä on käytetty paljon, ja digitaalisen kehitystyön lähtökohtana pidetään usein vahvaa ekosysteemiajattelua. Onko koulutuksen ekosysteemin periaatteista ja kansallisista tavoitteista muodostunut kaikille yhteisiä? Pääsemme keskustelun aikana pureutumaan esimerkiksi seuraaviin kysymyksiin:
- Mistä tekijöistä koulutuksen ekosysteemi muodostuu?
- Mitkä ovat onnistuneen koulutuksen ekosysteemin edellytykset ja millaista toimintaa digitaalisen ekosysteemin tulee tukea ja edistää?
- Mitkä ovat koulutuksen ekosysteemin toimintaa ohjaavia tärkeimpiä periaatteita?
- Mitkä tekijät houkuttelevat toimijoita ekosysteemiin?
- Miten tuetaan ekosysteemin elinvoimaisuutta ja jatkuvuutta?
- Mitä pelisääntöjä ja yhteisiä sopimuksia ekosysteemin toiminta vaatii?
- Mitkä tekijät toimivat kehitystyön hidasteena ja esteenä?
- Miten voimme yhdessä tukea koulutuksen ekosysteemien muodostumista kansallisesti?