-
Virtuaalistudio
Kaasinen Kari
-
Google for Education - valjasta käyttöön tietoturvan huippuominaisuudet
Holmgren Piia
-
Verkko-oppimismateriaalit osaamisen kehittämisessä
Heino Sami
-
Työpaja Hololensien mahdollisuuksista ammattiopetuksessa
Heino Sami
-
Opi hakukoneen avulla! Tiedonhaun Laboratorium
Alamettälä Tuulikki
-
Doctoral consortium
Viteli Jarmo
-
Digiosaava.fi tukee ammatillisen koulutuksen digitalisaation osaamista ja johtamista
Mäentausta Miia
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Energia-alan ammatillinen jatkokouluttautuminen mikrokurssien avulla
Gröndahl Hanna
-
Ammatillisten oppilaitosten digikyvykkyys
Peltonen Marika
Esitellään Euroopankin mittakaavassa ainutlaatuinen toisen asteen ammatillisen oppilaitoksen media-alan oppimisympäristö, EAKR-rahoituksella toteutettu virtuaalistudio. Hankkeessa pilotoidaan koulutuksen kehittämisen lisäksi virtuaalistudion käyttöä maakunnan yritysten kanssa.
Yrityspilotit toteutetaan osana oppilaitoksen media-alan koulutusta. Piloteissa media-alan opiskelijat osallistuvat tuotantoon eri rooleissa kuten ohjaajana, studio-ohjaajana, kamerarobotiikan käyttäjänä, kuvaussihteerinä, virtuaalioperaattorina, äänitarkkailijana ja valaistuksen tarkkailijana.
Lisäksi osassa esituotantoja teknisen suunnittelun opiskelijat mallintavat yhdessä hankkeen asiantuntijoiden kanssa virtualisoitavia esineitä ja ympäristöjä. Tässä voidaan myös hyödyntää Epic Games julkaisualustalta ostettavia valmiita assetteja Unreal Engine -ympäristössä, josta ne siirretään Zero Densityn Reality-järjestelmään.
Realityssä viheralueelta (green screen) avainnetut objektit - tyypillisesti esiintyjät - yhdistetään virtualisoituun ympäristöön, johon voidaan myös lisätä AR-elementtejä. Virtualisoitu esitys striimataan suoraan esim. YouTubeen tai tallennetaan editoitavaksi ja myöhemmin julkaistavaksi.