-
Utilization of learning analytics in the various educational levels for supporting self-regulated learning
-
Itsearviointityökalut tiedolla johtamisen sekä opettajien ja rehtoreiden oman reflektion välineinä
Tanhua-Piiroinen Erika
-
Helsingin verkkolukio
Lähde Markus
-
Robotiikkalainaamo - yritysten kanssa yhteistyössä
Aalto Anna-Reetta
-
Web-sovelluksen käyttöliittymän suunnittelu alakouluikäisten lasten kanssa
Tapola Mirva
-
Paikkatieto toiminnallisen ja digitaalisen opetuksen tukena, case: Ympäristökokemus-haaste
Jantunen Riikka
-
Digitaalinen lukutaito kodin ja koulun voimavarana
Lehtonen Daranee
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Digitsemppausta varhaiskasvatuksen pedagogiikkaan!
Hemilä Heli
-
Oppilas- ja opettajaportaalit osana sujuvampaa arkea
Mehtälä Karri
Kuinka rakentaa oppimiselle tilaa? Miten nykyisiä ympäristöjä voidaan hyödyntää paremmin ja monipuolisemmin? Miten ympäristöt, oppiminen ja hyvinvointi linkittyvät toisiinsa?
Oppimisympäristö käsitetään useimmiten fyysiseksi ympäristöksi, vaikka siihen kuuluu myös psyykkinen, sosiaalinen ja kulttuurinen ympäristö. Myös käytetyt menetelmät ja välineet ovat osa oppimisympäristöjä. Mutta mistä rakentuu hyvän oppimisen tila?
Foorumi herättää katsomaan maailmaa uudenlaisista näkökulmista ja laajentamaan oppimisympäristön käsitettä uusille alueille. Foorumissa keskustellaan siitä miten voimme edistää oppimista niin että oppimisympäristö ja pedagogiikka tukevat toisiaan. Foorumissa esitellään syksyllä 2022 julkaistava Hyvän oppimisen tilat -kirja.
Esiintyjät
Professori Teemu Leinonen työskentelee Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulussa. Hän toimii Aalto Media Labissä oppimisympäristöjen tutkimusryhmän johtajana. Hänen tutkimuksensa käsittelee erityisesti digitaalisia oppimisympäristöjä sekä digitaalisten opetuksen ja oppimisen työvälineiden suunnittelua. Viime vuosina Teemu on laajentanut tutkimustaan myös arkkitehtuurin suuntaan.
Vantaan kaupungin varhaiskasvatuksen johtaja Mikko Mäkelä on ennen nykyistä tehtäväänsä toiminut varhaiskasvatusjohtajana Järvenpäässä sekä varhaiskasvatuksen kehittämispäällikkönä Helsingissä. Hän on vastannut oppimisympäristöihin liittyvistä hankkeista, joissa on laajennettu oppimisympäristöjä esimerkiksi digitalisaation, liikkumisen ja taidekasvatuksen näkökulmista. Työssään hän on ollut mukana myös useiden päiväkotien rakennus- ja korjaushankkeissa pedagogiikan asiantuntijana.