-
Kuinka valjastetaan digitalisaation tuomat mahdollisuudet, jotta jokainen oppilas onnistuu?
Ruusunen Emilia
-
Oppilaitosjohdon digitaaliset mahdollisuudet -työpaja
Ruusunen Emilia
-
Tekijänoikeustaitoja ulkona liikkuen
Löyttyniemi Mikko
-
Koko koulu koodaa
Hämäläinen Hanna
-
Kestävää energiaa, onnistunut STEAM-MOK
Kangas Vuokko
-
Digitaalisen yhteistyön uudet aatteet
Taatila Minna
-
Web-sovelluksen käyttöliittymän suunnittelu alakouluikäisten lasten kanssa
Tapola Mirva
-
Opiskelijoiden kokemuksia etäopiskelusta
Nevaranta Matias
-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
Mietitkö, että miten lisättyä todellisuutta pystytään hyödyntämään opetuksessa? Mitkä ovat pedagogisesti parhaimmat sovellukset? Mitä pitää tehdä, että oppi jää varmasti päähän?
Itä-Suomen yliopiston harjoittelukoulussa pyritään edistämään uudenlaisia pedagogisia ratkaisuja. Keskeisenä lähtökohtana on oppilaskeskeisyys ja luova tuottaminen. Olemme pilotoineet reaaliaineissa (historia, maantiede, ukonto) AR-teknologiaa osana oppimisprosessia.
Lisätyn todellisuuden avulla pystytään saavuttamaan asioita, jotka eivät olisi perinteisin keinoin mahdollisia. Tutkimukset osoittavat, että koulutettavat muistavat AR-koulutuksessa esitetyt asiat paremmin kuin video- tai tekstipohjaisen opiskelun jälkeen. Lisättyä todellisuutta ei ainoastaan nähdä, vaan se koetaan.
Tule kuulemaan kokemuksia Joensuusta, jossa oppilaat ja opiskelijat ovat olleet oppimisen sisältöjen tuottajia ja käyttäjiä. Pilotti on toteutettu yhteistyössä turkulaisen lisättyyn todellisuuteen (AR) ja virtuaalitodellisuuteen (VR) erikoistuneen yrityksen CTRL Realityn kanssa (Tarina-sovelluksen kehittäjä).