-
Utilization of learning analytics in the various educational levels for supporting self-regulated learning
-
Digiluokka 2.0 - koronasta oppia ja tulevaisuudesta koppia
Laru Jari
-
Digitsemppausta varhaiskasvatuksen pedagogiikkaan!
Hemilä Heli
-
Opintojaksojen uudet vaatteet – tilkuilla ja asusteilla tuunaten moderniksi tuotteeksi
Lempinen Katja Katja
-
Hybridit työskentelytavat
Honkonen Kaisa
-
A learning environment for Internet reading in primary education
Erdmann Norbert
-
Psykologisen turvallisuuden rakentaminen verkko-opintoihin
Mattila Johanna
-
Koko koulu koodaa
Hämäläinen Hanna
-
Paikkatieto toiminnallisen ja digitaalisen opetuksen tukena, case: Ympäristökokemus-haaste
Jantunen Riikka
-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
Vopeja ja Jopeka, varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen digiosaamisen ja digitaalisten oppimisympäristöjen arviointityökalut
Paikka: Esityssali 21
-
Puheenjohtaja: Jaakko Salo
Ajankohta: 6.10.2022 15.00 - 15.30
(30 minuuttia)
Teppo Terhi
Projektipäällikkö, digipedagogi
at Hämeenlinnan kaupunki
Tässä esityksessä kerrotaan varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen henkilöstön ja johtajien digiosaamista, digipedagogiikkaa ja digitaalisen oppimisympäristön tilaa mittaavista arviointityökaluista Vopekasta (suunnattu henkilöstölle) ja Jopekasta (suunnattu johtajille). Vopekaa on kehitetty Opetushallituksen hankeavustuksella yhdessä seitsemän kunnan ja Tampereen yliopiston informaation ja median tutkimuskeskuksen TRIMin kanssa vuodesta 2018 alkaen ja Jopekan kehittäminen aloitettiin loppuvuodesta 2021. Kuntaliitto on ollut mukana yhteistyössä alusta asti. Molemmissa arviointityökaluissa on huomioitu uuden vasun mukaiset perusteet (ja jatkossa myös Uudet lukutaidot kehittämisohjelma).