-
STEAM-prosessi tutuksi ja monialaisten oppimiskokonaisuuksien suunnittelu
Vorne Paula
-
Koulun digitaalinen ensiapukaappi
Ilola Marianne
-
Ammatillisten oppilaitosten digikyvykkyys
Peltonen Marika
-
Google for Education - valjasta käyttöön tietoturvan huippuominaisuudet
Holmgren Piia
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Suunnittele ICT:n ilmasto- ja ympäristövaikutusten oppitunti
Vuohelainen Hanna
-
Vantaudu digipedagogiikalle!
Nyqvist Maarit
-
Virtuaalistudio
Kaasinen Kari
-
Yhteisellä digilennolla pedagogiikkaan!
Heli Hemilä
-
Teamsin, Moodlen ja sharePointin yhdistäminen opetuksessa
Turunen Hannu
Tekijänoikeuslaki muuttuu
Hyvät käytänteet
Opetusteknologia
Oppimisympäristöt
Paikka: Esityssali 14
-
Puheenjohtaja: Marja Kylämä
Ajankohta: 20.4.2023 11.15 - 11.45
(30 minuuttia)
Löyttyniemi Mikko
Koulutus- ja asiakaspäällikkö
at Kopiosto
Salmela Kirsi
, Lakiasiainjohtaja
Kopiosto
Tekijänoikeuslaki uudistuu. Mitä se tarkoittaa opetuksen näkökulmasta? Miten sisältöjen käyttö opetuksen havainnollistamiseksi helpottuu? Mitä on opetuksen havainnollistaminen? Lain käsittely eduskunnassa on viivästynyt ja lopullista sisältöä odotettu jo pitkään. Vielä näin vuoden 2023 alussakin on epävarmaa, tullaanko laki hyväksymään vielä ennen eduskuntavaaleja. Tekijänoikeudet ovat tärkeässä roolissa opettajan työssä, mistä syystä ajantasaisen tiedon päivittäminen ja ylläpitäminen on tärkeää.
Esityksessä käydään läpi konkreettisin esimerkein keskeiset muutokset liittyen erilaisten sisältöjen käyttöön opetuksessa. Tule kuulemaan, miten tekijänoikeuslaki vaikuttaa opettajan työhön!