-
Suunnittele ICT:n ilmasto- ja ympäristövaikutusten oppitunti
Vuohelainen Hanna
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Ammatillisten oppilaitosten digikyvykkyys
Peltonen Marika
-
Koulun digitaalinen ensiapukaappi
Ilola Marianne
-
Google for Education - valjasta käyttöön tietoturvan huippuominaisuudet
Holmgren Piia
-
STEAM-prosessi tutuksi ja monialaisten oppimiskokonaisuuksien suunnittelu
Vorne Paula
-
Virtuaalistudio
Kaasinen Kari
-
Teamsin, Moodlen ja sharePointin yhdistäminen opetuksessa
Turunen Hannu
-
Uudet digipedataidot 0-100! täydennyskoulutusta opettajille
Koistinen Hanna
-
Saavutettavan hybridiopetuksen työkalupakki
Keihäs Piia
Tekijänoikeuslaki muuttuu
Education technology
Good practices
Learning environments
Location: Esityssali 14
-
Chairperson: Marja Kylämä
Time: 4/20/23, 11:15 AM - 11:45 AM
(30 minutes)
Löyttyniemi Mikko
Koulutus- ja asiakaspäällikkö
at Kopiosto
Salmela Kirsi
, Lakiasiainjohtaja
Kopiosto
Tekijänoikeuslaki uudistuu. Mitä se tarkoittaa opetuksen näkökulmasta? Miten sisältöjen käyttö opetuksen havainnollistamiseksi helpottuu? Mitä on opetuksen havainnollistaminen? Lain käsittely eduskunnassa on viivästynyt ja lopullista sisältöä odotettu jo pitkään. Vielä näin vuoden 2023 alussakin on epävarmaa, tullaanko laki hyväksymään vielä ennen eduskuntavaaleja. Tekijänoikeudet ovat tärkeässä roolissa opettajan työssä, mistä syystä ajantasaisen tiedon päivittäminen ja ylläpitäminen on tärkeää.
Esityksessä käydään läpi konkreettisin esimerkein keskeiset muutokset liittyen erilaisten sisältöjen käyttöön opetuksessa. Tule kuulemaan, miten tekijänoikeuslaki vaikuttaa opettajan työhön!