-
Digitsemppausta varhaiskasvatuksen pedagogiikkaan!
Hemilä Heli
-
Utilization of learning analytics in the various educational levels for supporting self-regulated learning
-
Tunnista ja tue omaa osaamistasi digitaalisesti – työkaluja ja vinkkejä
Haapanen Emilia
-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
-
Uusi verkkokurssi varhaiskasvattajille – kokemukset suunnittelusta, pilotoinnista ja käyttöönotosta
Maasalo Ida
-
Oppilasagenttitoiminta Oulun kaupungissa
Marjo Määttä
-
Psykologisen turvallisuuden rakentaminen verkko-opintoihin
Mattila Johanna
-
Pakopelikäsikirja - Ongelmia vai ratkaisuja?
Nenonen Sanna
-
Opintojaksojen uudet vaatteet – tilkuilla ja asusteilla tuunaten moderniksi tuotteeksi
Lempinen Katja Katja
-
Helsingin verkkolukio
Lähde Markus
YK:n kestävän kehityksen tavoitteet (SDG / Sustainable Developmen Goals) ovat maailmanlaajuisesti yhteiseksi koetut teemat, joiden avulla käännämme nykyisen kehityksen suunnan kestäväksi 2030 mennessä. Jotta voimme jalkauttaa tavoitteet, tarvitsemme prosesseja ja työkaluja joilla tuhansien sivujen dokumentaatiota voidaan verrata ja analysoida suhteessa vielä suurempaan opetussuunnitelmadataan. Tämä työ voidaan tehdä ihmisvoimin, mutta tällöin jo yhtä oppilaitosta kohden meillä pitäisi olla useampia SDG-analyytikoita kokoaikaisessa työssä (AMK ja ammatilliset ops:it muuttuvat hyvin nopeasti). Kieliteknologia tarjoaa mahdollisuuksia automatisoida raskasta tekstianalytiikan osuutta jättäen ihmisille aikaa tietoon perustuvien päätösten tekemiseen. Tässä esityksessä käydään esimerkkien kautta läpi sitä, kuinka oppilaitos/koulutuksen tarjoaja voi helposti ottaa käyttöön työkaluja, joilla saadaan nopeutettua opetussuunnitelmien SDG-yhteensopivuustyötä.