-
Oppilaiden ohjelmoinnillisen ajattelun arviointi ja kehittäminen digitaalisessa oppimisympäristössä
Lehtonen Daranee
-
Teknologia renkinä opetuksen laadun parantamisessa
Tornberg Lea
-
H5P-työkaluilla verkkotehtäviä ja oppimateriaaleja
Laakso Matleena
-
Doctoral Consortium
Viteli Jarmo
-
Vopeka ja Jopeka varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen digiosaamisen arviointityökalut
Teppo Terhi
-
SOTEALAN TULEVAISUUDEN OSAAMISTA YHTEISKEHITTÄMÄSSÄ ALUEEN TYÖELÄMÄTOIMIJOIDEN KANSSA
Kekäläinen Heli
-
HYVÄ HOMMA! Työelämätaitoja toisen asteen opiskelijoille
Olkkonen Minna
-
Tiedolla ohjaaminen SAMKissa
Keckman Marjo
-
SELFIE - koulujen digitaalisen osaamisen itsearviointivälineen pilottikokemuksia
Heikki Laivamaa
-
Testattuja menetelmiä opettajien digi(peda)osaamisen vahvistamiseksi
Halla Mirje
- Ammattikorkeakoulu: Asiantuntijat, suunnittelijat, ohjaajat, koordinaattorit
Opiskelijoiden jaksamisesta ja opintojen keskeytymisestä on oltu korkeakoulukentällä jo pidempään huolissaan. Mahdollisia ratkaisuja on etsitty oppimisanalytiikan keinoin. Tutkimalla dataa on havaittu, että opiskelijan keskeyttämisvaara näkyy opintohallinnon järjestelmässä liian myöhään. Haasteen ratkaisemiseksi Tampereen ammattikorkeakoulussa (TAMK) on etsitty keinoja tunnistaa keskeyttämisvaarassa olevia opiskelijoita aiemmin kuin mitä opintohallinnon järjestelmät kertovat. Opetuksen aikaista ajantasaista dataa kertyy eniten digitaalisesta oppimisympäristöstä eli Moodlesta ja tutkimusten perusteella opiskelijoiden keskeyttämisvaara näkyy Moodlen datassa paljon aiemmin kuin hallinnon järjestelmissä.
Posteri esittelee Moodleen kehitetyn työkalun, LogTrackerin, minkä tehtävänä on auttaa erityisesti opettajatuutoreita tunnistamaan tukea tarvitsevia opiskelijoita. TAMKin tietojenkäsittelyn opiskelijat toteuttivat Moodlen lisäosan ensimmäisen version loppuvuodesta 2022. Opiskelijoiden kehitystyön pohjalta jatkettiin ohjelmistokehitystä ja syksyllä 2023 aloitettiin työkalun pilotointi, joka jatkuu kevääseen 2024. Tulevaisuudessa LogTracker voi laajastikin käytössä oppijan ohjauksen tukena Moodlen käyttäjille.