-
Virtuaalitodellisuus opetuksessa, yhteistyö ja vuorovaikutus
Mattila Maria
-
Haastavia asiakaspalvelutilanteita virtuaaliympäristössä
Koponen Laura
-
Putkentaivutuksen VR-sovellus
Mika Aaltonen
-
ViLLE-asiantuntijakoulutus ja omien tehtävien laatiminen ViLLE-oppimisympäristöön
Enges Petra
-
Turvallisen tilan lukio -pakopelikokonaisuus
Sundelin Iris
-
Digital Literacy and Digital Presence in Finnish Classrooms
Vallery Michael
-
Doctoral Consortium
Viteli Jarmo
-
Opetustoimen tietosuojan ABC
Anttila Natasa
-
Testattuja menetelmiä opettajien digi(peda)osaamisen vahvistamiseksi
Halla Mirje
-
Laajennettu todellisuus opetuksessa
Lahti Aleksi
- Kasvatuksen ja koulutuksen asiantuntijat
- Opiskelijat ja tutkijat
- Yliopistot: Asiantuntijat, suunnittelijat, ohjaajat, koordinaattorit
Jyväskylän normaalikoululle on valmistunut SYK:in ja OPH:n rahoitukselle tutkimusluokka, jossa voidaan luoda oppilaan vireystilaan, keskittymiseen ja stressiin vaikuttavia tunnemaisemia projection mapping- ja dolby atmos-teknologioiden avulla. Järjestelmä sisältää muun muassa 6 laserprojektoria ja 13 Genelecin kaiutinta sekä kosketusnäytöllisen ohjausjärjestelmän. Sama luokka voi muuntua napin painalluksella miksi tahansa oppimisen tilaksi. Tunnemaisemat suunniteltiin yhteistyössä oppilaiden, opettajien, tutkijoiden ja taitelijoiden avulla ja se on myös varustettu sensoriteknologialla, jolla voidaan mitata oppimiskokemukseen vaikuttavia fysiologisia vasteita, sekä oppilaiden subjektiivisia tunteita palautetyökalulla. Esitys esittelee tilaa ja tarkastelee XR-teknologian mahdollisuuksia oppimisen ja hyvinvoinnin lisäämiseksi sekä kertoo alustavia tutkimustuloksia muun muassa virtuaalisten luontomaisemien vaikutuksista oppimiseen ja kognitioon.